Die Noordwes-Universiteit (NWU) gaan voort om sy verpligting gestand te doen om gemeenskapsbetrokkenheid deur innoverende navorsingsmetodologieë te bevorder.
Hierdie verbintenis is onlangs beklemtoon by die Afrika-sentrum vir opleiding in gemeenskapsgebaseerde deelnemende navorsing (African Centre for Training in Community-Based Participatory Research, CBPR), wat deur die Verenigde Nasies se Opvoedkundige, Wetenskaplike en Kultuurorganisasie (UNESCO) se Kennis vir Verandering (K4C) by die Gulu Universiteit in Uganda gestig is.
Dit is hier waar die NWU sy verbintenis getoon het om CBPR en inheemse kennisstelsels (IKS) by sy gemeenskapsbetrokkenheidstrategieë te integreer. Hierdie pogings beklemtoon die rol van die NWU as leier in die daarstelling van samewerkende navorsing wat nie net plaaslike uitdagings hanteer nie, maar ook ’n bydrae tot wêreldwye kennis lewer.
Bou brûe deur samewerkende navorsing
Wat sentraal staan in die gemeenskapsbetrokkenheidsinisiatiewe van die NWU is die gebruik van CBPR, ’n metodologie wat die tradisionele navorsingsparadigma omskep deur gemeenskapslede aktief by die navorsingsproses te betrek.
CBPR verseker dat navorsing nie net oor gemeenskappe gaan nie, maar ook saam met hulle en vir hulle uitgevoer word en hulle behoeftes en aspirasies hanteer. Hierdie samewerkende benadering is die sleutel tot die produsering van uitkomste wat ’n direkte voordeel inhou vir die gemeenskappe wat betrokke is, en verseker dat die navorsing ’n tasbare, werklike impak het.
Die onlangse Gulu-opleiding het ’n uiters waardevolle geleentheid vir die NWU verskaf om sy verbintenis tot CBPR te toon. Die opleiding het die belangrikheid beklemtoon om die gaping tussen akademiese navorsing en praktiese toepassings te oorbrug en onderstreep hoe CBPR ’n kragtige instrument vir gemeenskapsbemagtiging en volhoubare ontwikkeling kan wees. Deur wedersydse leer tussen akademici en gemeenskapslede te koester, bevorder die NWU die relevansie en doeltreffendheid van sy gemeenskapsbetrokkenheidsaktiwiteite en verseker dat hulle responsief is vir die behoeftes van die gemeenskappe wat hulle dien.
Waardering vir inheemse kennis vir volhoubare ontwikkeling
Nog ’n hoeksteen van die NWU se benadering tot gemeenskapsbetrokkenheid is die integrasie van IKS by sy navorsings- en uitreikpogings. IKS verteenwoordig die kollektiewe wysheid en praktyke van plaaslike gemeenskappe wat in hulle kultuurerfenis en ou tradisies gewortel is. Deur IKS by sy navorsingsmetodologieë te inkorporeer, verryk die NWU nie slegs die navorsingsproses nie, maar verseker ook dat die oplossings wat ontwikkel word op die lang termyn kultuurtoepaslik en volhoubaar is.
Die Gulu-opleiding het die kritieke rol beklemtoon van IKS om volhoubare ontwikkeling te bevorder en kultuurerfenis te bewaar. Die NWU se klem op IKS weerspieël ’n breër begrip wat betekenisvolle gemeenskapsbetrokkenheid moet respekteer en die kennis en praktyke van die betrokke gemeenskappe moet inkorporeer. Hierdie benadering eer nie slegs die kultuuridentiteit van hierdie gemeenskappe nie, maar bevorder ook die volhoubaarheid van ontwikkelingsinisiatiewe deur hulle in plaaslik aanvaarbare praktyke en oortuigings te begrond.
Rol in die wêreldwye Kennis vir Verandering-konsortium (K4C-konsortium)
Die deelname van die NWU aan die UNESCO K4C-konsortium verstewig sy posisie as wêreldwye leier in gemeenskapsbetrokkenheid verder. Die K4C-konsortium is ’n wêreldwye vennootkap wat plaaslike sowel as wêreldwye uitdagings deur gemeenskap-universiteit-samewerkings wil hanteer. Deur ’n aktiewe lid van hierdie konsortium te wees, dra die NWU by tot die medeskepping van kennis wat kontekstueel relevant en wêreldwyd van belang is.
Die Gulu- residensiële opleidingsprogram as deel van die K4C-inisiatief het aan die NWU ’n geleentheid verskaf om met ander wêreldwye vennote saam te werk om sy gemeenskapsbetrokkenheidstrategieë te verfyn en uit te brei. Hierdie deelname beklemtoon die toewyding van die NWU om vaardighede in gemeenskapsgebaseerde navorsing te kweek, nie net onder sy akademici nie, maar ook onder gemeenskapslede. Die NWU speel deur hierdie wêreldwye netwerk ’n kernrol in die vorming van die toekoms van gemeenskapsbetrokkenheid en maak seker dat sy inisiatiewe innoverend is en ’n impak maak.
Verbintenis tot werklike impak
Die betrokkenheid van die NWU by die K4C Gulu- residensiële opleidingsprogram is die getuienis van die universiteit se onwrikbare verbintenis tot gemeenskapsbetrokkenheid deur innoverende navorsing.
Deur CBPR en IKS by sy strategieë te integreer, verseker die NWU dat sy navorsingspogings nie net akademies kragtig is nie, maar ook diep gewortel in die behoeftes en realiteite van die gemeenskappe wat dit dien. Hierdie benadering oorbrug nie net die gaping tussen die akademie en die werklike wêreld nie, dit verseker ook dat die universiteit se gemeenskapsbetrokkenheidsaktiwiteite ’n blywende en betekenisvolle impak het.
Die werk van die NWU op hierdie gebied is ’n kragtige voorbeeld van hoe universiteite ’n transformatiewe rol in die samelewing kan speel, en tot volhoubare ontwikkeling en wêreldwye skepping van kennis kan bydra.
Die openingsdag van die UNESCO K4C- residensiële opleidingsprogram in Gulu, Uganda. Prof Openjuru L George, visekanselier van die Gulu Universiteit, lewer ’n verwelkomingstoespraak aan die afgevaardigdes, en berei die weg vir die samewerkende sessies wat voorlê.
Jeeva Munsamy van die Sentrale Universiteit van Tegnologie neem deel aan ’n boomplantingseremonie van ’n inheemse boom tydens die opleidingsprogram, wat groei en volhoubaarheid simboliseer.
UNESCO K4C-voorsitters en afgevaardigdes geniet ’n egte tradisionele dansuitvoering, en vier die ryk kultuurerfenis van die plaaslike gemeenskap.
Dr Karen Venter van die Universiteit van die Vrystaat ontvang ’n opregte geskenk van ’n jong meisie in die dorpie.
Afgevaardigdes buite die hoofkwartier van die Global Institute of Applied Governance in Science and Innovations, wat deur prof Catherine Hoppers gelei word.
Afgevaardigdes neem aan gesamentlike besprekings deel, en beklemtoon die integrasie van CBPR en IKS vir volhoubare betrokkenheid en ontwikkeling.