Fakulteit Geesteswetenskappe: bevorder betrokkenheid en maatskaplike verandering

Die Fakulteit Geesteswetenskappe (FHUM) aan die Noordwes-Universiteit (NWU) het ’n bemoedigende benadering tot die onderwys wat verder as handboeke en lesings strek. Studente en personeel is hier op ’n reis wat nie net denke slyp nie, maar ook harte aanraak, en ’n gevoel vir verantwoordelikheid skep om die wêreld ’n beter plek te maak. Die FHUM wys deur betrokke navorsing, onderrig en gemeenskapsaktiwiteite die weg vir positiewe verandering aan, en skep so ’n meer regverdige en billike samelewing vir almal.

“In hierdie lewendige gemeenskap is onderwys meer as bloot ’n akademiese strewe, dit is ’n roeping om ’n betekenisvolle impak te maak. Die studente leer nie net deur diensleer en werkgeïntegreerde leer nie, hulle ontwikkel in professionele persone met medelye wat gereed is om ’n verskil te maak,” sê prof Herculene Kotzé, adjunkdekaan vir gemeenskapsbetrokkenheid, besigheidsontwikkeling en belanghebberverhoudinge.

"Ons volg hierdie benadering om te verseker dat ons 'n omgewing skep waar studente aktiewe burgers word wat die belangrikheid van maatskaplike geregtigheid verstaan, en om hul eienskappe as gegradueerdes uit te lig."

Die Ontwikkelingskommunikasie Honneursprogram van die Skool vir Kommunikasie plaas byvoorbeeld studente by NRO’s, waar hulle praktiese ervaring opdoen en die groot impak van hulle werk eerstehands kan ervaar. Intussen help die Akademiese Geletterdheid-groep by die Skool vir Tale hoërskoolleerders met hulle oorgang na hoër onderwys deur hulle met noodsaaklike akademiese skryfvaardighede toe te rus.

Iets wat sentraal staan in die FHUM se filosofie, is die konsep van betrokkenheid, waar die lyne tussen die akademie en die gemeenskap vaag raak. Hierdie gees van samewerking bring navorsers en gemeenskapsvennote bymekaar om praktiese uitdagings aan te pak. Die Skool vir Sosiale Wetenskappe delf byvoorbeeld in die indiensnemingservaring van gegradueerdes om gapings te oorbrug en geleenthede te bevorder. Deur kennis van kundiges met insigte uit die gemeenskap te kombineer, hanteer die FHUM dwingende kwessies, moedig innovasie aan en bevorder welstand in die gemeenskap. 

Hulle doelwit is duidelik: hulle wil bewysgebaseerde oplossings skep wat maatskaplike geregtigheid en wedersydse welstand bevorder.

Die verbintenis stop egter nie by onderrig en navorsing nie. Die FHUM is diep gewortel in gemeenskapsdiens, en soek altyd na maniere om iets terug te gee. Hulle projekte soos die “Musicking at Huis Anna Viljoen” van die Skool vir Musiek, en die “School Shoe Donation”-inisiatief van die Skool vir Filosofie, beliggaam hierdie ingesteldheid. Hierdie stukkie dienslewering doen meer as om bloot onmiddellike hulp te verleen – dit bring hoop en aanpasbaarheid na gemeenskappe, en bemagtig hulle om uitdagings te oorkom.

“Die toewyding aan maatskaplike verandering by die FHUM is meer as diensleweringsaksies. Akademiese kundiges hier gebruik hulle kundigheid om geregtigheid voor te staan – binne die universiteit en daarbuite. Die FHUM-kundiges deel hulle kennis deur inisiatiewe soos die NWU Forum en media-optredes, en moedig optrede aan. Hulle dien ook as eksterne moderators en eksaminatore by verskeie instellings en verryk die onderwys plaaslik en wêreldwyd,” sê prof Kotzé.

“Die missie van die FHUM is duidelik: om onderrig, navorsing en gemeenskapsbetrokkenheid met passie te besiel om ’n blywende, positiewe impak te maak. In hierdie gemeenskap is leer met liefde verweef, en elke diens, elke navorsingsprojek, en elke les wat geleer word, is ’n stap na ’n blinker en meer deernisvolle wêreld.”

shoes

Die skoolskoene wat in Maart hierdie jaar aan primêre skole van Tshidilamolomo, Matloding, Masamane, Mathateng, Dingateng, Mabule, en Makgori geskenk is, het net betyds vir die koue winter aangekom. Hierdie tydige donasie is onmisbaar, aangesien dit verseker dat die kinders geskikte skoene vir skool het, wat noodsaaklik is vir hulle gerief, veiligheid en die vermoë om tydens die koue maande op hulle studies te fokus.

Hierdie projek is deel van die vennootskap tussen die Skool vir Filosofie en die Tswelelopele Empowerment Foundation. 

Submitted on Wed, 07/10/2024 - 14:35